Saturday 13 August 2016

Menu minum petang : Kuih keria

Assalamualaikum.

Harini, ayah beli ubi keledek. Pastu teruih teringat nak buat kuih keria. Sebab dah lama nak buat tapi tak berkesempatan. Huhu. Yang tertarik nak buat tu sebab, kuih keria ni senang ja. Perlu 5 bahan ja.



1. Ubi keledek
2. Tepung gandum
3. Garam
4. Gula
5. Air

Cara-caranya mudah sangat. Rebus ubi sampai lembut (aku rebut dalam 15 minit), lenyek dan masukkan tepung gandum, bentukkan macam donut 🍩, goreng dan last sekali salutkan gula 😋.

https://youtu.be/T_mz89lzu1w

Untuk bahan tu aku agak-agak ja. Tak sukat pon. Bila agak-agak dah boleh bentuk, aku bentukkan la ☺

Boleh rujuk link kat atas tu kalau tak faham. Aku rujuk tu ja. Video dari youtube 😀

Selamat mencobaa 😉

posted from Bloggeroid

2 comments:

  1. Sedapnyaaaaaa. Tapi I selalu beli je.

    ReplyDelete
  2. waa lama juga saya tak makan kuih keria ni.. ttbe rasa nak cari pula.. tp agak susah nk cri dkt sini..

    ReplyDelete